måndag 19 augusti 2013

Köklot (syster Y´s och svåger T´s sommarstuga )

En söndag i fjol bar det av med mor och far till Köklot, Vasa här ses maken ro till deras alldeles egna holmen.


Här inmundigas god god mat tilredd av mästerkocken Tore. Sitter oftast ute vid långbord och äter och njuter och diskutterar livet.

Tore sitter och blickar ut över havet, mysig diskplats finns det där åxå.

Made by Tore

Spisen är murad av stenar från ön, som min pappa har murat (likadan finns i bastubyggnaden/gäststugan)

Köket, en färgklick man blir glad av!!


Bastun

Gästrummet i bastun.




Här har jag tillbringat många dagar i min barndon/ungdom med min äldsta syster och hennes man. Har legat ute i havet på en jätte stor platt sten, lyssnat på radio, och haft gäddor hoppandes runt mig, ibland har min småkusin Maria även varit med, när vi var tonåringar, så var det ju lite roligare att ha n kompis med, vi låg i högsängarna här på bilden ovan och hon läste ur bövkerna "vi 5" och vi skrattade och pratade, och sov till långt in på dagen ibland....

Så detta ställe är speciellt för mig, så vackert och dom har gjort det så personligt och speciellt!!

Hoppas vi kommer oss dit snart igen!
Kram // Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar