tisdag 29 mars 2011

Färgtema = Rosa & Grönt

Har köpt vårens första mårbacka pelargoner, såååå fina

Fjolårets  som övernattat över vintern börjar nu växa  och må bra.....

Dagens inköp vid sunds  trädgård.....söta små saker.

Och dessa Ib Laursen vispskålar som jag har velat ha länge, nu behöver jag bara flera i flera färger :-)


Tänkte även visa en bild på vår fräcka brödrost, rosa, har även en mixer i samma färg....Nice!

Dålig bild i mot ljus.....men, såhär ser våra nya köks  gardin  ut, hiss modell, blev riktit "gulligt"  i köket!!


Idag har jag då gjort staden i norr osäker....gick på loppis, hitta lite smått , som alltid :-)
Kan ju inte hålla mig från barnkläder när jag är där,  slinker alltid ner nåt  plagg till syskon barnets barn  Natalia 1 år.....vem kan hålla sig från sådana söta kläder???

har inte haller varit så flitig besökare vid olika trädgårdar, men nu när det våras i bland bergen....nej just ja det är ju en sång det!
Nå i alla fall, så blir man lite mera upp i varv och vill göra det lite vår fint hemma....så nu  har flera olika blommor och textilier fått flytta hem hit till oss...
I morgon har vi kalas för Mirjam  som blir 11  på lördag, det blir kompis kalas först ut!
Hot  Dog, kex, godis, glass tänkte jag  bjuda de små liven på.
Sen på lördag blir det släkt kalas.... ca 30 pers...har man stor släkt så har man!! Men det är ju trevligt med kalas, så hinner man ju träffas några ggr/ år åtminstone :-)
Och på söndag firar vi svärmor som även hon fyller på lördag! Så då har vi avklarat  veckans 5 kalas....

Ha en skön tisdag
// Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar