tisdag 17 juli 2012

Inredning och födelsedag

Köket och matplatsen fick en liten omstylning ikväll efter att våra kalasgäster hade åkt hem, ville ha kvar det sommriga och rosa under kalaset, såhär blev det nu.

Vår älskade lampa har vi ju haft i vardagsrummet, men den har inte riktit kommit fram där, så nu fick den flytta in i matplatsen i stället, och mina New England kuddar fick komma fram "ur garderoben"

Min U:S Polo matta kom sig i köket, med lite greengate handukar

Nya stengången, som maken har fixat till, blev riktigt fint om vi själv får säga så!

Svärfars däckstol :-) <3

Bara en liten bild av vår "lilla" grupp på trappan

Och Ida-Linn min lilla Ida, som idag blivit 15 år .


IDAG HAR VI
BAKAT OCH STÄDAT OCH PYSSLAT PÅ, HAR HÅLLIT PÅ NU KLOCKVARVET RUNT OCH MÅSTE MEDGE ATT JAG BÖRJAR BLI TRÖTT, MEN...BÄST ATT HÅLLA PÅ MEDAN ÅNGAN ÄR UPPE.

äLDSTA DOTTERN I HUSET HAR FYLLT 15 IDAG OCH DET HAR VI JU FÖRSTÅSS FIRAT, MED TÅRTA OCH KALAS, OCH TILL DET, OCH ANNARS ÅXÅ FIXADE VI TILL GÅNGEN SOM LEDER TILL TRAPPAN. VI HADE TÄNKT SÄTTA DIT PLATTOR, MED DET ÄR JU DET DÄR EVIGA PENGA BEKYMMRET, SÅ VI TOG BUDGET VARIANTEN OCH LIKA BRA BLEV DET, DET HÅLLER SÅ LÄNGE DET HÅLLER, OCH KANSKE OM NÅT ÅR BLIR DET STENPLATTOR.

ANNARS KÄNNER JAG ATT TIDEN BÖRJAR RINNA IVÄG....HAR BARA EN VECKA SEMESTER KVAR EFTER DENNA SÅ LITE SMÅ PANIK KOMMER SMYGANDE...KÄNNS LIKSOM LÄNGE TILL NÄSTA SOMMAR....

MEN...HAR JU ÄNNU ÖVER EN VECKA KVAR SÅ NU SKALL JAG NJUTA OCH BARA TA DET LUNGT DET SISTA. OCH NU SKALL JAG TILL SOMMARSTUGAN!

ÖNSKAR ER EN SKÖN (SNART ONSDAG) KVÄLL...NU PÅ SENTIMMARNA DENNA TISDAG.

kram // Hanna

2 kommentarer:

  1. Var har du köpt löparen som du har på ditt köksbord?

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Löparen på köksbordet är nog åtminstone 5 år gammal och jag minns ej heller var den är köpt? Om du bor i Finland så ev. minimani, dom brukar ha lite sådär stjärn teman där :-) synd att jag inte kunde svara riktit med säkerhet. H.Hanna

    SvaraRadera