torsdag 21 oktober 2010

Lääänge sen...




Hej på er alla mina trogna läsare, fniss....


Det var ett tag sedan, och när jag skulle logga inn hade jag nästan glömt hur jag skulle göra och mitt lösenord...bevisar det på att det är en tid sen eller min demens som gör sig mera påmind, påmunnen vad heter det ? :-)




Nå nu sitter jag då här i köket, med lite svag belysning, och är snål på choklad....och skriver i min ack så interligenta och oemotståndliga blogg ( NOT )




Nu har vi ju då varit på vår 2v.familje semester till Turkiet, Alanya och det må jag säga var att ladda batteriet i min sluta/ trötta kropp...som ju några säkert vet lider/ är jag ju begåvad med att ha en och annan sjukdom, men där i värmen så mådde jag som en prinsessa! INGEN värk what so ever!!


Vi hade fint första veckan och andra veckan var det lite mera ostadigt, men vattnet var 30 gradet i havet, har aldrig varit med om nåt liknande helt otroligt härligt!!


Man blir så ortoligt på G , så nu sitter vi och kollar på nya resmål, och resor!


Men vi har resonerat som så, vi super ej, springer ej på krogen, handlar relativt billiga kläder, snusar ej (maken röker dock, och jag är beroende av inredningstidningar så där e vi kvitt )


väldigt sällan på bio eller teater, sällan ute och äter....så det vi sätter våra hårt förtjänade slantar i är, mat, räkningar, bensin, och barnen....och resor :-)


(Lilla ekonomi lektionen av soon to be fru. merkonom med inriktning på företags ekonomi som maken studerar och tar examen i i maj)




Nåja några parenteser senare...


Turkiet kan varmt rekomenderas, men inte all inclusive....


Vi har nog hunnit resa lite, och aldrig blivit sjuka.....förrän nu, när vi hade just det all inclusive...


och tänker man logiskt så är det ju som bäddat för trubbel, egentligen...


Flera hundra tals tusister som skall ha mat och matenkan stå fram länge, vem vet hur det förvaras, och salladerna skrapas högst antagligen ihop och sen vet man ju att vattnet har ju ej samma bakterie flora som vi bleka finnar är vana med...så...


Grattis Hanna , du har vunnit utlands diarre!!!!


Så nu samlar jag krafter och tar igen mig efter 2 veckors semester....känns ju inte helt lustigt må jag säga....


Men det blir bättre och bättre dag för dag....(finns det väl en sång som går så typ)


Och så finns det ju ett ordspråk som går såhär ...Borta bra men hemma bäst....




Ha en bra torsdag kväll


Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar