tisdag 16 augusti 2011

Lite nytt i hemmet...

 







Nu har jag äntligen fått fixat till det lite mera höstlikt i matplats delen av köket....väntar och väntar att maken skall ta tag i penseln och börja måla köks skåpen vita eller riktit ljust gråa, har inte bestämmt mig ännu.... så skulle den delen då vara klar!!
Så att vi kan börja sätta in nya golvet....hade tänkt mig vitlaserat ek parkett, men tror vi kör med gammal hederlig vanlig ek parkett, så man inte blir missnöjd! Har ju trägolv nu med så....

Annars lever vi och mår bra flickorna har börjat sin skolgång i åk. 5 och 8 nu...inga småbarn längre, men alltid mina småttingar! :-)

I helgen ordnas juthbacka marknaden (googla om du inte vet vad det är) här i staden så då inväntas mellan 6-8 tusen människor, och det är en helt trevlig helg vi har att vänta! Borde baka lite , få r antagligen nåt kaffe främmand, det brukar bli så, och det tycker vi är kul!

I morgon blir det klippning för min del...ingen aning om hur, men det löser sig säkert....jag har ledig dag på fredag och det gillar vi ! Skall unna mig att krypa ner i sängen igen när flickorna har farit till skolan, men då är jag säkert piggelin!!

Ikväll blir det stor-mats-inköp....det går ganska mycket mat med 2 tonåringar, och vi skall ha matlåda med oss...vi är allt mellan 2, 4, 6 personer , alltid hos oss, så här räcker det inte med lite fjutt mat inte....problemet är bara att komma på VAD man skall tillreda för mat.....börjar bli utan ideer känns det som...
men....
önskar er en skön kväll i denna underbara värme, så återkommer vi!
Kram från mej!


Här kommer en helhetsbild.....som skulle varit först, men sen försvann, så ya hissgardiner, en ny kökslampa, och nytt tyg till soffan, blev riktit bra, lite "tuffare" men ändå lite lantligt kvar, vill inte ha för mycket plutti nuttigt heller....tycker jag har haft vitt och lantligt en tid nu, och ville ändra lite, nöjd med resultatet är vi!


2 kommentarer:

  1. Oj va vackert ni har hemma, kära nån...Vi ska till Turkiet, Side i slutet på oktober. Det är hela familjens första solresa....gissa om vi har höga förväntningar :)

    SvaraRadera