måndag 27 december 2010

Julen 2010

Eftersom barnen är i skola så blev det julfest i dagarna 2, och 22.12 var det dags för yngre dottern att ha sitt julfest, och i år var hon Lucia! Söt flicka, och stolt mor :-)

23.12 på kvällen när det blir jul ro i huset, när allt är klart och det bara är att invänta julfriden, då såg det ut såhär i vårt kök...

Julgranen kunde inte bli mera perfekt! Svärfar har fixat  den till oss...och den blev klädd 20.12 av flickorna....lite deltog ju jag med :-)

Ingen jul utan julsängkläder i nybäddade sängen, jag har en stor passion för lakan...ja,  jag vet, men finns det nåt härligare änn att få krypa ner i en nybäddad säng med underbara lakan i??


Nu var det LJUS här i vårt hus, julen den komma hopp tra lalla lej...


Finaste ängeln och ängla duk fick jag som en födelsedags present, och pryder nu  vårt köksbord!! Tack så mycket!

Älskar dessa rosa glas, har rätt många i olika kulörer, men tomten hade nu med sig 6 st rosa :-)

Fick detta härliga fat av ungre dottern, det är sagaform, vi fick även varsin ittala mugg i vitt, tala om att fröken har sinne för stil!! (mamma lär i unga år)


Fick även denna fina skål som julklapp och den fyllde vi snabbt med godis, som vi sen har mumsat på hela helgen :-)


Parfymen Marry  Me fick jag av min käre make, och mycket annat, men jag kan ju inte sätta upp bilder på allt jag fick!!

Härliga smycke ställningen fick jag  av äldre dottern, hon vet vad mamma behöver och vill ha!!!

Underbara pläden från grand design fick jag  även, undrar om nån tycker att jag alltid fryser??? :-) Jag älskar plädar, skulle kunna ha 7 i varje rum!!!





För övrigt har vi tagit det lungt i helgen, julafton är kanske den dag vi har mest program, kör ner till Närpes till svärföräldrarna på mat, i år var makens pojkar med oss på julafton, så dom kom med upp tillbaka, när vi kom hem anlände flickorna, och barnen fick öppna sina julklappar. På kvällen har vi som tradition att vi samlas hos min bror och umgår hela familjen, och äter mycket och god julmat!

Juldagen hade vi tänkt oss till julotta, men vi sov så gott.....när det började, så det blev det inget av iår...sen prtionerade vi ut barnen , och på kvällen blev det filmkavalkad, dom håll i sig ännu till jul annandag! Med massor av godis förståss :-)

Nu  r årets jul förbi, det gick väldigt snabbt iår kort helg! Men, nu får vi vänta på nyår istället, och kanske nån mellandags rea, om vi orkar....inte nu dom första dagarna iaf...har ingen lust att trängas i butikerna nu, man hinner ju inte ens se vad som finns! Brukar tycka att den bästa rean är nångång i mitten på januari!

Önskar er en bra måndag, kör försiktit för snön vräker ner, med ett litet uppehåll just nu.....
Kram från mej!

4 kommentarer:

  1. Hej Hanna! Jag råkade komma in på din blogg av en slump och nu har jag suttit rätt länge och tittat på alla underbara bilder och känner mig riktigt inspirerad! Hit kommer jag att komma tillbaka! Hoppas att ni har haft en skön jul! Och Gott Nytt År!
    Mvh. Sofia Ahlsved

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket båda två! Så roligt med lite positiv feedback...jag bloggar inte frenetiskt varje dag, utan lite sådär när andan faller på!
    Önskar er en riktit bra dag, och ett gott nytt år 2011 (första gången jag skrev det nu )

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Kul att du kikade in hos mig efter mitt besök.
    Och tack, tack för dina rara ord :)

    Ha en fin dag! Kram Maria

    SvaraRadera