måndag 28 november 2011

1:a advent / lillajul

Denna lite ovanliga advent ljusstake fick maken av mig till lillajul...tycker den är jätte fin gjord i betong, köpt i stadens blomster affär.

Denna underbara stora ljus lykta fick jag av flickorna och maken, och en nomination "plupp" med ett hjärta på.

Har länge valat ha en jätte lykta, och nu har jag en :-)

Och här hemma har mitt lucia tåg fått komma fram.










DÅ ÄR VI I ADVENTSTIDEN, SNART ÄR DET JUL, OCH HÄR HEMMA HAR DET FÅTT BÖRJA KOMMA FRAM LITE JULSAKER, MEN JAG TAR LITE ÅT GÅNGEN, SÅ NU I VECKAN BLIR DET 2.DRA VÅNINGEN SOM SKALL FIXAS, OCH HÄR NERE SKALL MERA TEXTILER FRAM. MEN BARA MAN SKULLE HA LITE MERA ORK OCH TID, SKULLE DET VARA BRA.

 I LÖRDAGS FOR VI IVÄG EN SVÄNG TILL HAPARANDA, HITTADE EN DEL KLAPPAR, OCH JAKTEN FORTSÄTTER DENNA LÖRDAG MEN DÅ I VASA. ÖNSKELISTORNA ÄR LÅNGA HOS OSS I ÅR :-)
NU BLIR DET ATT ÅKA IVÄG PÅ JOBB OCH SEN IKVÄLL BLIR DET ATT ÖVA MED KÖREN INFÖR VÅR JULKONSERT 17.12 KL 18 OCH 21 SÅ DÅ HOPPAS JAG ATT NI KOMMER SOM BOR HÄR ROMKRING DET BLIR I JAKOBSTADS KYRKA.

HA EN RIKTIT BRA DAG

kram // Hanna

2 kommentarer:

  1. Vilken fin ljustake i betong,och lyktan också
    Du har gjort så adventsfint
    Har en ledig dag i dag och ska försöka få upp lite gardiner
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Ja tack jag gillar åxå både ljusstaken och lyktan, härligt med lite annorlunda material!
    Jag borde åxå förtsätta min gardin runda i huset..borde bara tanka lite choklad först så jag orkar :-)
    Hoppas du får en bra vecka!
    // Hanna

    SvaraRadera