söndag 29 april 2012

Från Kaos till Ordning

Maken fick den stora äran att skruva ihop vitrinskåpen, men jag tror inte att han tyckte det var speciellt besvärligt.

Vitrinskåpet vi hade i köket fick flytta i vardagsrummet. Kaos även här och bildbevis kommer ev. i morgon när jag har hunnit städa klart i vardagsrummet.

Det något så när färdiga resultatet (kommer säkert att möblera om här ännu och känna efter lite vad jag vill ha var)

Pentiks servis Vanilja som vi fick när vi gifte oss, och som vi vill fortsätta samla mera porslin av, min absoluta favorit är detta.


Pentiks servis Aino, storfavorit den med.

Iittalas Taika muggar fick jag till julklapp av flickorna, och någon har jag själv köpt, vill ha flera, helt underbara är dom!





Ja så det var det
På torsdag kväll tyo kl 23 bestämde vi oss för att ta en tripp till Haparanda och ikea och lite butiker där runtomkring.
Vitrinskåpen är således därifrån. Och måste säga att vi blev lite besvikna... utseende mässigt ser dom fina ut, men dom är nog inga kvalitets skåp, men så var det ju ett budget köp åxå...det var typ dessa vi hade råd med...men som sagt....vi blev lite besvikna.

Vi handlade mat marmelad, saft, filmjölk, leverpastej, tekakor, brödkryddor, ost.
Är ju helt underbart bara det att få gå runt och handla lite härlig svensk mat! VI trivdes såå i matvaruafären!

Sen bar det av till Rusta, där inhandlades tapet till vårt sovrum

Denna syns väldigt dåligt men det står med svagt gråa ord fina söta ord.



Och lite smått och gott.
Så idag känner jag hur skaparglädjen riktit har tagit fart i mig, så här mellan städ och plock varven så gjorde jag en sats mjöd till och har hunnit ut och räfsa.

Och nästa söndag har jag bjudit gäster, vilket alltid är bra, så får man en knuff att börja göra något.
Så nu hoppas vi på fint väder, så jag får börja tvätta lite fönster åxå, och plantera mina vår blommor.
Och med dessa ord önskar jag er en härlig söndags kväll

kram// Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar