fredag 20 april 2012

svårt att bestämma mig

detta vitrinskåp skall få fllytta....

hit.... hyllorna från ikea skall bort, och ersättas med vitrinskåpet vi har i köket, orsak? dels för att jag vill ha en förändring men även för att....

det kommer två st. av dessa i köket för vi är i stoooort behov av mera förvaring av vårt porslin, och jag vill görna ha våra fina pentik serviser att synas. Det såm är lite tråkigt är att detta skåp är från Ikea, och jag är lite allergisk mot ikea just nu, vill inte möblera halva huset med lite massproducerade ikea möbler, men men, just dessa skåp gillade jag, och min börs, så låt gå. Inget fel på ikea i sig, kan hitta rätt mycket där, men känns som att den eran i mitt liv lite är förbi...

Denna soffa men i beige drömmer jag om att få ha i vardagsrummet, istället för

denna, som är i helt bra skick men...har hängt med länge (och skulle få flytta till sommarstugan)
så, va tror ni? Och dessutom skulle jag vilja ha ett litet 4 pers.matbord i vardagsrummet där vi har den gamla klaffbyrån, som jag gillar, men...hmmmm svåra val man har här i livet...





Ja det var lite djupa inrednings tankar såhär en snötäckt lördagmorgon i slutet av april...
nåt måste man ju tänka på för att inte bli galen av detta helt otroligt tråkiga väder!! Vill uuut , räfsa, börja planera trädgården sitta i min däckstol,  a´la svärfar och dricka the....blir minst sagt deprimerad!

Men för att nu nämna något positivt, så jag har fått flera följare! Tack va kul! Värmer mitt frusna hjärta!

Idag då, hmmm tror jag skall börja förbereda om möbleringen lite, har en hög med säkert 1000 inrednings tidningar, som jag helt kallt tänker slänga, om ingen av er läsare vill hämta dom till eget bruk :-)
På tal om inrednings tidningar, så har jag lugnat mig avsevärt i det med, varför skall man köpa en tidning för ca.6 euro som bara blir att ligga, och ger en en massa nya ideer? och inte nog med det det kan bli 3 st.en månad, och sen blir dom kvar och samlar damm i flera år på en hylla...nää, kan sätta pengar på barnen istället, och unna sig någon liten tidning ibland, så kanske det känns extra kul då istället....fast lantliv och allt i hemmet blir nog en svår vana att bryta...men man kan ju försöka :-)

Ha nu en riktit fin och solig lördag ;-)

kram // Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar