tisdag 9 november 2010

Hej mitt vinterland, nu är du här...

Jaha, då var det dags...snön e här (fast det kommer regn till helgen) ljusare blev det, mera arbete blir det, men barnen e glada ialla fall! Så...vi började dagen med att skotta lite snö, bara det mest nödvändiga, så man slipper fram...Mirjam hann ränna lite pulka innan skolbussen och hjälpte mig lite med snön....jag har blandade känslor angående vintern...ok, det kan vara fint och det är vitt, men jag blir så trött på kölden, och alla kläder och all snö när den vräker ner...
Men så är det i detta land, vi har 4 årstider så det är bara att gilla! Men varje morgon vid frukost tänder jag ialla fall dessa ljus i dessa underbart röda ljuskoppar (fått av syrran) och det ger lite lugn och hög mysfaktor att ha på ljus, det har jag för övrigt hela dagen nu ....så det känns ganska mysigt...
Så efter att varit ut och skottat snö, så sitter jag nu här med tända ljus och skall strax värma mig lite glögg....
Ha en snörik onsdag!
Kram // Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar