onsdag 11 maj 2011

Ledig ,och stressar som jag skulle jobba 5 pass!

Är det inte konstigt, att maj månaad alltid skall vara så stressig?
Jag som dessutom är "ledig"  från ett betalt jobb, tycks ha det stressigare änn någonsin....finns sååååå mycket att göra här hemma, men ändå hinner jag inte med allt!!

Men jag skall inte klaga heller, men det är en tanke som ibland ploppar upp i mitt hufvud!
Men...jag är nu ledig till 20.6 då börjar  jag på mitt nya jobb, är där i 2 veckor på inskolning, och semester i juli, så i aug så kör vi  i  gång " på riktit" känns lite som en utmaning, fastän det är samma arb.uppgifter, men en ny tandklinik med nya arbets sätt..men jag lär vel mig det åxå.

Annars så njuter jag av livet just nu...fast  det är stressigt, fniss....men det grönskar, har sommarn framför sig, lite saker inplanerade, som att huset skall målas, trädgård fixas, hinna njuta vid sommarstugan, i mina underbara däckstolar, sola/bada, baka, grilla, umgås, fiska, ha gäster, ev nån resa :-)
Så det borde alltid vara vår/ sommar!!

Ha en skön dag allihopa!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar