tisdag 17 maj 2011

Man skall ha husvagn......tyckte vi :-)


Såhär ser den ut, vår husvagn  årsmodell 1989 men väldigt fräch och ren innuti!!
Ingen nyaste modell, men duger bra åt oss! Vi kommer främst att ha den vid sommarstugan som "gäststuga"  men känner jag oss rätt så kommer vi antagligen att åka iväg på någon kort sväng  i den åxå mellan varven....


inne ser den ut såhär, här kan man bädda ut så det blir en bred säng.....helt ok klädsel tycker jag! Skulle ju ha kunnat vara nåt obehagligt brunt, men rosa diggar jag, så här kommer det att pimpas så det kommer att bli sååå fint!!!
Maken skall sätta inn nytt golv vi tänkte slå på stort och sätta in ek parkett!!  Men kanske nästa sommar , gillar inte riktit plastmattegolv!


Denna sittgrupp får man utbäddad till en 1,20 cm säng, och sen finns det en säng ovanför åxå, som yngsta dottern redan sade att hon skulle ha :-) så  idag bär det av på uppköp, sätter in nya bilder när vagnen ser mera ut som den tillhör oss....tror att det får bli pastellfärgat i denna skapelse!!
Så efter 2 års funderande och sökande har vi nu slagit till!
Hittade detta kap, som är fräch och hel och ren, nästan bara att börja använda, men ni som känner mig vet ju att så enkelt är det inte.
Gissa om här skall "pimpas" det kommer att gå i pastellfärger, vi får utgå från dessa överdrag  som finns på säterna, och dom är helt ok, dom är ju rosa, och inte nån obehaglig brun färg!

Tanken är ju att ha denna vid sommarstugan som "gäststuga" så kan vi på detta sätt ha mera nattgäster, och så har alla fyra barn lite mera rum, och behöver inte sova i samma rum hela sommarn.
Och vi ser redan fram emot att få koppla fast vagnen och köra iväg på en liten road trip!!

Men nu skall jag bege mig till Jakobstad och inhandla kuddar, mattor, tyg, koppar och fat, så jag får börja med lite inredning, kommer bilder senare!!
Ha en riktigt bra solskens dag!
Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar